بهترین فصل ساخت و ساز

هنگامی که سخن از بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز می‌شود، بسیاری از افراد فصل تابستان را پیشنهاد می‌کنند. این در حالی است که از نظر علمی هنوز توجیهی برای این باور آورده نشده و تنها به خاطر تجربیات سازندگان مطرح شده است. شاید این تصور که تابستان بهترین فصل ساخت و ساز است تا حد زیادی درست باشد، اما اگر بخواهیم به صرفه جویی در مصرف هزینه ها نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که فصل زمستان به دلیل ارزان بودن مصالح کمی مقرون به صرفه تر به نظر می‌رسد.
با این حال نظر عموم مردم به فصل تابستان نزدیک تر بوده و اغلب این فصل را بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز می‌دانند. اما تابستان تنها 90 روز است . این در حالی است که زمان استاندارد برای ساخت یک ساختمان 20 واحدی حداقل 10 ماه است. پس، انتهای کار به فصل زمستان موکول خواهد شد. از این رو باید یک تایم مناسب را برای شروع ساخت و ساز در نظر گرفت.

تایم مناسب برای شروع گودبرداری

اوایل اسفند ماه بهترین زمان برای شروع گودبرداری است. از آن جایی که با شروع فصل بهار احتمال بارندگی به 100 درصد می‌رسد، بهتر است زمان گودبردرای را در اوایل اسفند ماه آغاز کنیم تا با بارش باران مواجه نشویم. بارش باران می‌تواند مشکلات زیادی را برای ماشین های خاکبرداری و کامیونت ها ایجاد کند.

آغاز پی ریزی ساختمان از اواسط اسفند

بهتر است تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی مراحل پی ریزی ساختمان را آغاز کنید. چرا که با اجرای فوندانسیون ساختمان و سقف سازی دیگر خیالمان از بارش باران راحت خواهد شد؛ به گونه‌ای که کارگران تا پایان تابستان وقت دارند تا مراحل نازک کاری اعم از لوله کشی، سقف کاذب، گچ کاری و غیره را به اتمام برسانند. پس از این که نازک کاری ساختمان به اتمام رسید دیگر بحث گرما و سرما از بین رفته و دغدغه‌ای از این بابت وجود نخواهد داشت. حال با خیال راحت می‌توان در فصل پاییز ادامه ساخت مجتمع مربوطه را پیش گرفت و به مراحل پایانی رساند.

ساخت و ساز در فصل سرما

ساخت و ساز در فصل سرما

از نظر مهندسی ساخت و ساز در زمستان هیچ منعی نداشته و مشکلی را برای سازندگان به وجود نخواهد آورد. به گفته سازندگان حرفه‌ای و نام آشنا، این خود شما هستید که با تلقین های اشتباه مراحل ساخت و ساز را به تعویق می‌اندازید. اگر طبق استانداردهای تعیین شده از سوی نهادهای مربوطه اقدام به ساخت و ساز کنید، هیچ مشکلی شما را در روند اتمام کار تهدید نخواهد کرد. درست است که زحمات کارگران در این فصل بیشتر است و شرایط آب و هوایی به گونه‌ای است که راندمان کاری پایین می‌آید؛ اما، سازندگان در مناطق سردسیر که مشکل سرما در آن امری همیشگی است، با اتخاذ روش های فوق پیشرفته اقدام به ساخت و ساز اصولی می‌کنند. به گونه‌ای که عامل سرما هیچ خللی در روند کاری آنها ایجاد نمی‌کند. پس نتیجه می‌گیریم که در هر فصلی به شرط رعایت اصول ایمنی و استانداردهای روز جهانی می‌توان اقدام به ساخت و ساز کرد.

نوشتن دیدگاه