معماری بیمارستان

بیمارستان جایی است که افراد برای مداوای خود به آنجا می‌روند. دانشمندان دریافتند که بین مکان مداوا با درمان و روحیه بیماران ارتباط مستقیم وجود دارد. از این رو معماران تلاش می کنند تا بیمارستان‌ها را به گونه ای زیبا و دلباز طراحی کنند تا بیماران احساس راحتی و شادی کنند. در ادامه مطلب شما را با چندی از بهترین بیمارستان‌های دنیا از نظر معماری آشنا می‌سازیم.

معرفی بهترین های معماری بیمارستان در دنیا

در این بخش از مطلب تعدادی از بهترین بیمارستان ها از نظر معماری در دنیا را معرفی می‌کنیم:

بیمارستان بادبان های سفید در روسیه: یکی از بهترین و بزرگترین بیمارستان های دنیا از نظر معماری بیمارستانی است که توسط یک معمار میلیاردر روسی طراحی شده است. شکل بیمارستان شبیه به یک کشتی غول پیکر است که بادبان های آن را چهار برج بزرگ شکل می دهند. این برج ها به گونه ای طراحی شده اند تا سایه ای طبیعی روی هر طبقه ایجاد شود. امکانات پزشکی این بیمارستان نیز فوق العاده هستند.

معرفی بهترین های معماری بیمارستان در دنیا - بیمارستان بادبان های سفید در روسیه

بیمارستان و مرکز پزشکی کلمنسو در لبنان: یکی دیگر از بهترین بیمارستان های دنیا از نظر معماری در بیروت لبنان واقع شده که طراحی آینه کاری منحصر به فردی دارد. شکل بیمارستان مانند یک جعبه خیلی بزرگ است که روی آن را با آینه های بزرگ تزیین کرده باشند. این بیمارستان از نظر امکانات و راحتی بیشتر شبیه یک هتل پنج ستاره است تا یک بیمارستان!

بیمارستان و مرکز پزشکی کلمنسو در لبنان

بیمارستان اطفال رویال ملبورن: این ساختمان نه تنها یکی از بهترین بیمارستان‌های دنیا از نظر معماری است بلکه یک مکان سرگرم کننده برای کودکان است. در درون این بیمارستان یک مجسمه بزرگ، آکواریوم عظیم و یک چشم‌انداز زیبا به پارک رویال است. در طراحی این بیمارستان از برگ درختان الهام گرفته شده است به طوریکه که بخش های سایبان مانند، حکم برگ درختان را دارند و در طیف رنگ‌های پاییزی دیده می‌شوند.

بیمارستان اطفال رویال ملبورن

مرکز مراقبت‌های ویژه کارول و فرانک مورسانی Carol and Frank فلوریدا: یکی دیگر از بهترین بیمارستان‌های دنیا از نظر معماری همین بیمارستان است. این سازه با نمایی صاف و سفید و طیف رنگ‌های بسیار ساده حس آرامش را به انسان القا می‌کند. ظاهر بیمارستان براق و زیبا است.

مرکز مراقبت‌های ویژه کارول و فرانک مورسانی Carol and Frank فلوریدا

اهمیت معماری بیمارستان در پزشکی

بیمارستان جایی است که بیماران ممکن است چند روزی را در آن بگذرانند بنابراین باید به گونه‌ای ساخته شود تا بیماران در آن احساس شادی و آرامش کنند و همین امر به بهبودی آنها کمک می‌کند. امروزه سعی شده تا در طراحی بیمارستان خلاقیت خرج شود که ما در این مطلب سعی کردیم چند ساختمان که جزو بهترین بیمارستان های دنیا از نظر معماری هستند را معرفی کنیم. دقت کنید که این مطلب پایان ماجرا نیست و در دنیا هزاران بیمارستان با معماری خلاقانه وجود دارند که می توان از آنها الهام گرفت.

نوشتن دیدگاه