اولین معمار جهان

می توان گفت اولین معمار جهان هزاران سال قبل از شروع ثبت تاریخ زندگی می کرده است. در آن زمان که شاید بهترین وضعیت زندگی غارنشینی بوده است، ساختن یک ساختمان کوچک نیز یک معماری فوق العاده محسوب می شد؛ بنابراین احتمال اینکه هویت اولین معمار جهان واقعی شناخته شود نزدیک به صفر است؛ اما از زمانی که تاریخ در دسترس است می توان حدس هایی زد. در این مقاله می خواهیم شما را با اولین معمار جهان که نامش ثبت شده است و دیگر معماران معروف دنیا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اولین معمار جهان کیست

مورخان ایمهوتپ که در حدود سال 2600 قبل از میلاد می زیسته و به فرعون مصر خدمت می کرده را به عنوان اولین معمار جهان از نظر نوشته های تاریخی می شناسند. ایمهوتپ، با طراحی اولین مجموعه اهرام مصر، اولین سازه سنگی شناخته شده گسترده در جهان را طراحی و اجرا کرده است.

اولین معمار جهان کیست

معماران خارجی و معروف جهان

معماران معروفی تا به امروز در سراسر دنیا زندگی کرده اند که می توان به عنوان نمونه افراد زیر را مثال زد:

  • فرانک لوید رایت: وی مشهورترین معمار آمریکایی است که در در 8 ژوئن 1867 به دنیا آمده و در 9 آوریل 1959 وفات یافته است. او علاوه بر معماری به نویسندگی و معلمی نیز پرداخته و در زمینه معماری بیش از 1000 طراحی انجام داده است که در زمان زندگی خود حدود 532 تای آن ها را به طور کامل انجام داده است.
  • لوکوربوزیه: لوکوربوزیه نیز از مشهورترین معماران جهان است. وی متولد سوئیس است و از همان اوایل جوانی به هنر علاقه داشته و در مدرسه هنر فانتزی به یادگیری هنر ساعت سازی پرداخته است. سال های بعد او توانست در زمینه معماری اثرهای ماندگاری خلق کند.
  • آلوار آلتو (Alvar Aalto): وی از معماران بسیار مشهور فنلاندی است که علاوه بر طراحی ساختمان، طراحی مبلمان، منسوجات و ظروف را نیز انجام می داده است.
  • فیلیپ جانسون (Philip Johnson): فیلیپ معماری آمریکایی است که در 8 ژوئیه سال 1906 چشم در این جهان گشود و در این حرفه بسیار مشهور شد.
  • والتر گروپیوس (Walter Gropius): والتر متولد کشور آلمان است و نامش در کنار نام معماران معروفی در جهان به نام آلوار آلتو، لودویگ میس ون درروهه، لوکوربوزیه و فرانک لوید رایت ثبت شده است. او از برجسته ترین معماران در سبک بین المللی می باشد.
  • اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer): اسکار یک معمار بسیار خلاق و مشهور برزیلی است که می توان گفت مهم ترین اثر او خانه کاساداس کانوس (Casa das Canoas) است که در سال 1951 بنا شده است. سبک او در زمینه معماری مدرن بسیار طرفدار دارد.

معماران خارجی و معروف جهان

معماران مشهور بسیار زیادی در سراسر جهان و حتی کشور خودمان ایران وجود دارند که در این مقاله نمی توان نام همه آن ها و اثرهای هنریشان را آورد و می توان کتابی کامل در مورد آن ها نوشت؛ اما افرادی که نامشان در این مطلب آورده شد به عنوان معروف ترین معماران جهان شناخته شده اند. اگر شما نیز به این حرفه علاقه مند هستید، می توانید با خواندن کارهای هنری این معماران ایده های فراوانی گرفته و به صورت خلاق و امروزی در کارهایتان از آن ها استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه