بهترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی

به طور کلی ساخت و ساز در کشور ایران به دو صورت بتنی و فلزی انجام می شود. ساخت ساختمان با بتن و میلگرد هزینه های بیشتری را نسبت به سازه های فلزی در بر می‌گیرد، از همین رو خیلی از پیمانکاران اسکلت فلزی را ترجیح می‌دهند. با توجه به پیشرفت های فراوان در عرصه صنعت و همچنین توسعه کلان شهرهای ایران ضروری است، روش های مدرن ساخت و ساز را جایگزین کرد. سازه های فلزی از نظر ایمنی در جایگاه مناسبی قرار داشته و سرعت ساخت آنها نیز نسبت به سازه های بتنی بیشتر است. 

اسکلت فلزی شامل تیر، ستون و فولاد می شود. ستون های سازه های اسکلت فلزی در حالت های عمودی و افقی بر روی یکدیگر قرار گرفته و پیکر یک ساختمان بزرگ را تشکیل می دهند. فولاد نیز اصلی‌ترین مصالح به کار رفته در اسکلت فلزی می باشد.
از مزایای فولاد می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، جوش پذیری، همگن بودن، قابلیت خم پذیری و شکل پذیری اشاره کرد.

مزایای بنا با اسکلت فلزی

مزایای منحصر به فرد سازه های فلزی موجب شده است تا آنها یک سر و گردن از سازه های بتنی بالاتر باشند. برخی از بارز ترین مزایای اسکلت فلزی عبارتند از:

  • امکان بازرسی و تستهای غیر مخرب
  • مقرون به صرفه بودن
  • کاهش حجم فوندانسیون
  • کاهش وزن ساختمان
  • ساخت سریع
  • امکان عیب یابی و اصلاح آن بدون تخریب مصالح

قبل از هر چیز باید نسبت به انتخاب یک شرکت معتبر، محتاط بود. بسیاری از شرکت‌های تولید آهن نسبت به کیفیت محصولات خود حساس نبوده و همین امر موجب شده است تا کیفیت سازه های فلزی پایین بیاید. از این رو باید به فاکتورهایی نظیر مقاومت اسکلت فلزی، دوام آن، قیمت، خواص ارتجاعی و ضخامت آن در هنگام خرید توجه کرد.

مزایای بنا با اسکلت فلزی

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

  1. ابتدا نقشه های شاپ اسکلت فلزی متناسب با نقشه های محاسباتی تهیه می شود.
  2. سپس قالب های فولادی وارد عملیات برشکاری و سوراخ کاری می‌شوند.
  3. پس از آن پرسنل اقدام به مونتاژ اسکلت فلزی و اجرای درزهای لب به لب و همچنین همراستا کردن ورق ها می کنند.
  4. مرحله بعدی مربوط به جوشکاری بال و جان می باشد.
  5. سپس سطوح اسکلت فلزی با مواد مخصوص تمیز کاری و رنگ آمیزی می شود.

ویژگی های بهترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی 

یک کارخانه خوب باید دارای تمامی تجهیزات پیشرفته برای مونتاژ فلزات در اختیار داشته باشد. این تجهیزات شامل دستگاه جوش رکتیفایر، کمپرسور باد جهت رنگ آمیزی، جرثقیل، دریل رادیال، دستگاه سنتر پلاس، دستگاه برش ورق، دستگاه جوش اینورتر و غیره می‌شود. مهمتر از همه استاندارد ساخت محصولات باید مطابق با آخرین استانداردهای جهانی باشد. بهتر است در هنگام خرید از کارشناسان باتجربه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
با چند فرمول ساده می توان هزینه نهایی ساخت ساختمان با اسکلت فلزی را برآورد کرد. در هر متر مربع به طور معمول 45 کیلوگرم میلگرد نیاز است. بنابراین هزینه نهایی را می توان با فرمول زیر محاسبه کرد:

هزینه میلگرد = مساحت زیر بنای ساختمان* میلگرد مصرفی در هر متر مربع * هزینه یک کیلوگرم میلگرد

نوشتن دیدگاه