ویژگی یک خانه خوب از نظر معماری

اولین چیزی که هنگام خرید یک خانه به چشم خریدار می آید معماری زیبای آن است. در واقع نمای بیرونی ساختمان ۵۰ درصد بر روی مخاطبان تاثیر می گذارد. به گونه ای که اگر نمای بیرونی ساختمان هیچ رنگ و رویی نداشته باشد حتی با وجود لوکس بودن نمای داخلی خانه نیز نمی‌توان نظر مشتریان را جلب کرد. متاسفانه ساختمان های امروزی فاقد معماری اصولی بوده و تنها برای اهداف تجاری ساخته شده اند. به یاد داشته باشید که فضایی با معماری اصولی و زیبا حتی بدون وسایل خانه نیز زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. از این رو اگر قصه ساخت یک ساختمان همه چی تمام را دارید، بهتر است صفر تا صد امور را به دست معماران باتجربه بسپارید.

مهمترین ویژگی های یک بنای خوب از نظر معماری

  • اولین چیزی که یک بنا را زیبا می کند وجود فضاهای مجزا و تعریف شده است. با توجه به مساحت خانه باید فضاها را به صورت اصولی و مساوی تقسیم کنیم. این طور نباشد که فضای آشپزخانه بزرگتر از حد معمول باشد. شما می توانید با تغییر رنگ دیوار، ایجاد اختلاف سطح و چیدمان صحیح مبلمان به سادگی فضاهای داخلی را از هم تفکیک کنید.
  • توجه به پنجره و نور طبیعی: شاید تعجب کنید اما هر چه میزان نور طبیعی ساخت مان بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. اغلب افراد به دنبال خانه های نورگیر هستند. پس سعی کنید با ایجاد پنجره های بزرگ و سرتاسری امکان ورود نور طبیعی به داخل خانه را میسر کنید. هرچقدر هم که اقدام به نورپردازی های مصنوعی با لامپهای متنوع کنید باز هم نمی توانید مانند نور طبیعی در زیبایی خانه نقش آفرینی کنید.
  • استفاده از فضای سبز: استفاده از گل و گیاه در فضای بیرونی ساختمان تاثیر بسزایی در روحیه افراد می گذارد. یک معمار خوب حتماً به طراحی باغچه منحصر به فرد توجه می‌کند. در صورت عدم فضای کافی برای ایجاد باغچه می توان مساحت بالکن ها را افزایش داد. بسیاری از صاحب خانه های خوش ذوق با قرار دادن گل و گیاه های زیبا در بالکن خود فضایی دلنشین به نمای بیرونی ساختمان می دهند.
  • پارکینگ و حیاط زیبا: پارکینگ نقشی کلیدی در زیبایی ساختمان ایفا می کند. بسیاری از افراد با دیدن پارکینگ، معماری داخلی واحدها را نیز حدس می زنند. از این رو با طراحی پارکینگ و حیاط منحصربفرد توجه همگان را به ساختمان خود جلب کنید.

مهمترین ویژگی های یک بنای خوب از نظر معماری

سایر ویژگی های یک خانه خوب از نظر معماری 

  • ترکیب رنگ حرفه ای: ترکیب رنگی که از فاکتورهای اساسی در طراحی داخلی ساختمان می باشد. استفاده از نورهای مخفی در سقف و همچنین پارکت های رنگی می تواند فضای داخلی خانه را منحصر به فرد کند. البته استفاده از ترکیب رنگ حرفه‌ای در مساحت های بزرگ توصیه می شود. چرا که خانه های کوچک به دلیل نور کم، در انعکاس رنگ ها کمی ضعیف عمل می کنند.
  • چیدمان مناسب: به یاد داشته باشید که مبلمان متفاوت و حرفه ای می تواند خانه هایی با معماری نامناسب را نیز زیبا جلوه دهد. مبلمان به عنوان اصلی ترین عنصر در طراحی فضای داخلی خانه ایفای نقش می‌کنند. بهتر است برای مبلمان فضای داخلی خانه از طراحان مجرب و حرفه ای کمک بگیرید.
نوشتن دیدگاه