مشارکت در ساخت چیست

مشارکت در ساخت یک قرارداد دو طرفه است که در آن طرفین متعهد به انجام برخی امور می شوند. این روش به دو صورت انجام می گیرد. در روش اول، سرمایه گذار بدون داشتن زمین با صاحب ملک شریک می شود. به طوری که سرمایه ساخت توسط سرمایه گذار و زمین نیز توسط مالک (مالک زمین، سازه کلنگی و غیره) تامین می شود. در روش دوم که معمولاً توسط سازمان های دولتی انجام می شود، صفر تا صد کار به مدیریت پیمان و طرح واگذار می شود. به طوری که یک شرکت عمرانی زمین مورد نظر و بودجه لازم را در اختیار پیمانکار قرار داده و در پایان سود حاصله را مطابق با قرارداد با یکدیگر تقسیم می کنند.

مشارکت در ساخت چه مزایایی دارد

مشارکت در ساخت امروزه به یکی از سودآورترین کارها تبدیل شده و بسیاری از افراد از این راه سود خوبی به دست آورده اند. اگر دارای یک خانه کلنگی هستید و قصد ساخت آن را دارید بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید. اصلی ترین مزیت مشارکت در ساخت سود صد در صدی است. شما با داشتن زمینی خالی می توانید تا چندین برابر قیمت آن سودآوری داشته باشید. فرض کنید در یک زمین به قیمت یک میلیارد اقدام به ساخت یک بنای ۲۴ واحدی می‌کنید. آنگاه با توجه به نرخ کنونی ملک سود چندین میلیاردی در انتظار شما خواهد بود. افزایش سرمایه و رشد ملک یکی دیگر از مزایای مشارکت در ساخت و ساز است. با توجه به روند صعودی سالانه ملک، سود خوبی از مشارکت به دست خواهید آورد. زیباسازی شهر از دیگر مزایای مشارکت در ساخت است. در صورت تخریب خانه های کلنگی و مشارکت با سرمایه گذاران حرفه ای می توانید با ساخت یک بنای زیبا به زیباسازی بافت فرسوده شهری کمک کنید.

مشارکت در ساخت چه مزایایی دارد

بهترین زمان برای مشارکت در ساخت

به طور قطع هر لحظه می تواند بهترین زمان برای مشارکت در ساخت باشد. آمار نشان می دهد که رشد قیمت ملک همیشه صعودی بوده و تنها در برهه‌ای از زمان به صورت راکت مانده است. البته باید گفت که هنگام راکت بودن قیمت ها یک فرصت طلایی برای شما ایجاد شده است که به سراغ مشارکت در ساخت بروید. با این حال منتظر راکت شدن قیمت‌ها نمانید. زمانی که ملک شما بیش از حد قدیمی شده است و بازسازی آن نیاز به هزینه‌های هنگفتی دارد، بهتر است به سراغ مشارکت در ساخت بروید‌. این کار نه تنها شما را صاحب یک خانه نوساز می کند، بلکه ثروت شما را تا چندین برابر افزایش می دهد.

نکاتی مهم هنگام عقد قرارداد مشارکت در ساخت

باید به این نکته توجه کنید که پروژه ساخت و ساز اصول خاص خود را دارد. بهتر است در انتخاب پیمانکار یا همان شریک نهایت دقت را به خرج دهید. حتماً در خصوص سابقه ساخت و ساز او تحقیق کنید. همچنین هنگام قرارداد به بندهای مندرج در آن توجه کنیم. حتماً به شکلی دقیق از سهم نهایی خود مطلع شده و در رابطه با میزان مشارکت در ساخت اطلاعات کافی را کسب کنید. توصیه می‌شود برای پیش بردن راحت امور از یک وکیل مجرب بهره ببرید.
امروزه شرکت های عمرانی با پذیرش صفر تا صد اجرای پروژه ها این فرصت را به مالکین می دهند تا با خیالی آسوده پروژه ساخت ساز خود را به اتمام برساند.

نوشتن دیدگاه