درآمد هوشمند سازی ساختمان

همه ما تمایل داریم شغل های پردرآمدی داشته باشیم. به همین منظور، به دنبال شغل‌هایی می‌گردیم که ضمن دستمزدی عالی از جایگاه اجتماعی بالایی نیز برخوردار باشد. هوشمند سازی یکی از همان شغل‌هایی است که سرمایه گذاری در آن می تواند ظرف مدت کوتاهی درآمد شما را چند برابر کند.

معرفی شغل هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان به معنای به روزرسانی تمامی سیستم های برقی، الکترونیکی، امنیتی و ... در ساختمان های اداری و مسکونی است. البته، هوشمند سازی تنها به ساختمان های اداری و مسکونی ختم نمی شود و بسیاری از واحدهای صنعتی، تفریحی و خدماتی نیز از این تکنولوژی مدرن استفاده می کنند.
فرض کنید در خانه خود و در یک روز تعطیل مشغول استراحت هستید. شما در تخت خود دراز کشیده اید و تنها با در دست داشتن یک ریموت کنترل تمامی کارهای خود را انجام می دهید. به طور مثال، برق خانه را خاموش می کنید، درب منزل را به روی مهمانان باز می کنید، دوربین‌های مداربسته خود را چک می کنید، تلویزیون را روشن یا خاموش می کنید و موسیقی مورد علاقه خود را پخش می کنید. تمام این کارها تنها توسط یک ریموت و به لطف هوشمند سازی انجام می شوند.
کسی که این امکان را برای افراد ایجاد می کند، تکنسین هوشمندسازی ساختمان نام دارد.

مهارت های مورد نیاز شغل هوشمند سازی ساختمان

یک متخصص هوشمند سازی باید بعضی مهارت‌های ضروری را برای پیاده سازی این تکنولوژی کسب کند. این مهارت ها عبارتند از:

  • آشنایی با پروتکل های استاندارد هوشمند سازی نظیر Zwave, can-bus, S-bus, KNX
  • تسلط به امور سیم کشی ساختمان
  • توانایی لازم جهت نصب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان
  • آشنایی با نرم افزار ETS
  • آشنایی با روش های هوشمند سازی ساختمان
  • آشنایی با برنامه نویسی
  • مدیریت و یکپارچه سازی خانه هوشمند
  • آشنایی با شیوه های کنترل از راه دور خانه هوشمند از طریق تلفن همراه

مهارت های مورد نیاز شغل هوشمند سازی ساختمان

بازار کار هوشمند سازی ساختمان

خوشبختانه بسیاری از شهروندان کشورمان روی خوشی به فناوری های نوظهور نشان داده اند؛ به گونه ای که با ورود هر یک از تکنولوژی های مدرن سریعاً اقدام به خرید یا راه اندازی آن می کنند. طبق آمار منتشر شده توسط واحدهای صنفی هوشمند سازی سالیانه میلیاردها تومان صرف پروژه های هوشمند سازی در سرتاسر کشور می شود.
از آن جایی که اجرای پروژه های هوشمند سازی نیاز به تخصص و مهارت لازم دارد، خیلی از افراد توانایی لازم جهت راه‌اندازی آن را ندارند. به همین منظور لزوم به کارگیری نیروهای متخصص در این زمینه بسیار ضروری بوده و همین امر موجب درآمدزایی برای نیروهای متخصص می شود.
پس با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که بازار کار هوشمند سازی بسیار پر رونق است.

دستمزد هوشمند سازی ساختمان

دستمزد هوشمند سازی ساختمان بستگی به مدت زمان لازم جهت اجرا و میزان سختی و پیچیدگی کار دارد. مسلماً هزینه راه اندازی سیستم های هوشمند سازی در پروژه های بزرگ نظیر شهربازی، مراکز تجاری و صنعتی بیشتر از پروژه های کوچک تر مانند ساختمان های مسکونی است.
به همین سبب برای کسب اطلاع از آخرین دستمزدها باید ابتدا مساحت پروژه و میزان پیچیدگی کار را مورد بررسی قرار داد و سپس اقدام به تعیین رقم دقیق برای آن نمود. به طور میانگین دستمزد هر پروژه برای نیروهای نصاب بین 7 الی 15 میلیون تخمین زده می شود.

نوشتن دیدگاه