بهترین خانه هوشمند

امروزه استفاده از تکنولوژی در ساخت خانه های هوشمند، راحتی و آسایش را برای افراد به ارمغان آورده است و بسیاری از افراد تمایل دارند همگام با تکنولوژی روز دنیا، لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری نمایند. افراد بسیاری قبل از خرید هر محصول و یا خدمتی اقدام به کسب اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر از طریق اینترنت می نمایند برای این کار با سرچ در اینترنت و بررسی ویژگی های مثبت و منفی، سطح اطلاعات خود را ارتقا داده و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهند. به همین منظور ما در این مقاله از سایت همگون قصد داریم به بیان فاکتورها و معیارهای انتخاب بهترین خانه های هوشمند بپردازیم.

فاکتورهای مهم در خرید بهترین خانه هوشمند

  • امنیت: اولین فاکتور در انتخاب خانه هوشمند مناسب امنیت آن است. خانه های هوشمند به دلیل آن که به سرورهای اینترنتی متصل می‌شوند تا قابلیت مدیریت از راه دور را فراهم کنند، امکان هک کردن آن‌ها وجود دارد. بنابراین قبل از خرید حتماً به این نکته توجه کرده و برندهایی را انتخاب کنید که از سرورهای بسیار قدرتمند و امن استفاده می کنند.
  • قابل توسعه باشد: دومین فاکتور برای انتخاب بهترین خانه هوشمند توجه به قابلیت توسعه آن است. فرض کنید یک تلفن همراه با اندروید 10 خریداری کرده‌اید. مطمئناً هر سال نسل جدیدی از سیستم عامل اندروید به بازار معرفی می شود. حال اگر موبایل شما قابلیت ارتقای اندروید در آینده را نداشته باشد باید هر سال آن را عوض کنید. خانه های هوشمند نیز از همین قاعده پیروی می کنند. به طوری که هر چند وقت یک ‌بار قابلیت‌های جدیدی برای آن‌ها از اضافه می شود و باید به راحتی امکان اضافه کردن این امکانات وجود داشته باشد.
  • مطمئن باشد: از زمان معرفی خانه های هوشمند تاکنون بسیاری از افراد گزارش‌هایی مبنی بر اختلالات شبکه، هنگ کردن و عدم تشخیص سارقین و ... را ارائه داده‌اند. بنابراین، باید سیستم‌هایی را خریداری نمود که این مشکلات را به همراه نداشته باشند. تا زمانی که شما در مسافرت  و یا خارج از خانه به سر می برید، از شرایط خانه مطمئن باشید.
  • مقرون به صرفه باشد: سیستم های هوشمند به خودی خود گران هستند. حال اگر برخی از برندها به دلایل نامعلوم، قصد گران فروشی را دارند و یا خدمات خود را با قیمتی بالاتر از عرف بازار ارائه می دهند، باید دلیل این کار را جویا شد و در صورت لزوم به شرکت های دیگر برای ادریافت خدمات مراجعه نمود. بنابراین قبل از خرید توصیه می شود با کارشناسان و افراد باتجربه در این زمینه مشورت کرده تا هزینه گزافی برای راه اندازی سیستم های خانه هوشمند صرف نکنید و بتوانید هزینه های خود را در این زمینه مدیریت کنید.

فاکتورهای مهم در خرید بهترین خانه هوشمند

داشتن استاندارد تجهیزات، مهم ترین فاکتور بهترین خانه هوشمند

هیچ چیز با ارزش تر از تجهیزات استاندارد نمی تواند رضایت مصرف کنندگان را جلب کند. منظور از استاندارد بودن این است که سیستم های هوشمند در تمامی اماکن قابلیت اجرا داشته باشند. برای این که بتوانید استاندارد بودن سیستم های هوشمند را تشخیص دهید، روی بروشور و برچسب های آن ها را به دقت نگاه کنید.  اطلاعات مندرج بر روی برچسب ها راهنمای خوبی در این زمینه هستند و دال بر استاندارد بودن آن ها هستند. شما می توانید این ارقام و اطلاعات را در اینترنت جستجو کرده و یا با کارشناسان باتجربه در میان بگذارید. 

برای دریافت مشاوره درباره بهترین خانه های هوشمند با مشاورین همگون در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه